Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Bończy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej https://dpsboncza.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Dom Pomocy Społecznej w Bończy.

Data publikacji strony internetowej: 2025-09-18

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 2025-09-18

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Serwis urzędu został stworzony zgodnie ze standardami WCAG 2.1 w oparciu o mechanizmy ułatwiające osobom niepełnosprawnym dostęp do publikowanych treści.

Zgodność ze standardami

Serwis jest zgodny ze standardami: WCAG 2.1

Kompatybilność

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych.

Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Wygląd

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu.

Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.

Skróty klawiaturowe

Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Deklarację sporządzono dnia: 2025-08-27

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2025-09-18
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Henryk Podolak, adres e-mail: administracja@dps-boncza.pl

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Postępowanie odwoławcze

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Budynek Rehabilitacyjno-mieszkalny posiada dwa wejścia przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Budynek Administracyjno-mieszkalny posiada jedno wejście przeznaczone dla osób niepełnosprawnych oraz dwa wejścia z barierą architektoniczną - schody. Budynek Pałacu posiada dwa wejścia przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo (w tym na wózkach inwalidzkich).

Dostosowanie schodów

Brak dostosowania.

Dostosowanie wind

Brak wind.

Dostępność pochylni

Budynek rehabilitacyjno-mieszkalny posiada dwa wejścia z dostępnością pochylni. Budynek Administracyjno-mieszkalny posiada jedno wejście z dostępnością pochylni. Budynek Pałacu posiada dwa wejścia z dostępnością pochylni.

Dostępność platform

Nie dotyczy.

Dostępność informacji głosowych

Brak dostosowania.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak dostosowania.

Dostosowanie parkingów

Jednostka posiada parking z miejscem wyznaczonym dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Obowiązuje.

Dostępność tłumacza języka migowego

Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Domu Pomocy Społecznej w Bończy mogą skorzystać z pomocy pracowników Urzędu. Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza przed planowaną wizytą. Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania sie, Dz.U Nr 209, poz. 1243) usługa tłumacza migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz. U z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn.zm.).Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy wcześniej zgłosić wyznaczonemu pracownikowi Domu Pomocy Społecznej w Bończy zamiar skorzystania z tłumacza oraz wskazać metodę komunikowania się.

Dodatkowe informacje

Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Domu Pomocy Społecznej w Bończy - mogą skorzystać z pomocy pracowników Urzędu. Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza przed planowaną wizytą.

Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Dz. U Nr 209, poz. 1243) usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby  niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn. zm.).

Jak korzystać z pomocy tłumacza języka migowego w Domu Pomocy Spolecznej w Bończy?

Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy wcześniej zgłosić wyznaczonemu pracownikowi Domu Pomocy Społecznej w Bończy zamiar skorzystania z tłumacza.

Należy wskazać metodę komunikowania się.